יום שני, 16 בנובמבר 2009

תמ"א 38 - מימון

אחד הקשיים המהותיים העומדים בפני יזם \ קבלן במימוש תמא 38 הנו נושא המימון .
בעוד שבפרויקטי נדל"ן בד"כ עומדת בפני היזם אפשרות למנף את השקעתו באמצעות מימון בנקאי ועל ידי כך להגדיל את הרווח הצפוי בפרויקט , בפרויקטי תמ"א 38 טרם קיימת אופציה כזו.
הבעיתיות נובעת בעיקר מן העובדה שבפרויקטיי תמ"א 38 לא ניתן בד"כ לבצע שיעבוד של הזכויות לבנק כבטוחה למימון הבנקאי דבר המקובל בפרויקטי בנייה אחרים.
העובדה כי לא ניתן להשתמש במימון בנקאי ליישום הפרויקטים משליכה אפשרויות הישום של התוכנית, מצמצמת את מספר הקבלנים המסוגלים לבצע התוכנית ודורשת מהם לגייס כספים בעלויות גבוהות מעלויות בנקאיות דבר המסבך את ביצוע הפרויקטים ומצמצם את ההצע לדיירים.
אחת מהבעיות המהותיות בתוכנית הנה חוסר כדאיות בישום הפרויקטים מחוץ לאיזור המרכז, נושא המימון הבנקאי משליך גם הוא על בעייה זו שכן יכולת מינוף היתה מגדילה את הכדאיות לישום גם באזורים בהם התשואה נמוכה יותר.
במהלך השנה האחרונה נתבשרנו על מספר מיקרים בהם הצליח יזם כזה או אחר להעמיד מימון בנקאי תוך כדי הגעה להסכמה עם דיירי הבניין לשיעבוד חלק מהמבנה . אנו צופים כי תופעה זו תתרחב עם הטמעת תוכנית המתאר.
נציין כי גם לממשלה יש יכולת לקדם ולסייע במימוש ומתן מימון על ידי העמדת מימון ממשלתי ו\או ערבויות מדינה לטובת מימוש התוכנית.

לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו בדואר אלקטרוני info@tamaaim.com או קישור הבא : http://www.tamaaim.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה